woensdag 15 mei 2013

Een bezoek aan de VRT


Een tijdje geleden bezochten we de VRT. Dat is de Vlaamse Radio en Televisie van België. We gingen met de klassen 2.3 en 3.1   Ik kende de weg niet goed, maar gelukkig ontmoette ik onderweg een collega.  Eerst kregen we een rondleiding: het gebouw was heel groot, met ruime studio’s  en de gids vertelde over de geschiedenis van de VRT. De man die sprak werkte vroeger voor de VRT en hij was sympathiek. Hij wist dat we Nederlands leerden, dus propeerde hij om niet te snel te praten. Ik begreep bijna alles wat hij zei. Na het gesprek bezochten we enkele studio’s . Ik vond het interessant want het is mijn toekomstige werkomgeving. De studio’s hadden veel lichten met verschillende kleuren. Ik herinner me dat er een blauwe ruimte was die voor het weerbericht of zo gebruikt werd. Daarna gingen we samen eten. Terwijl we aten, lachten we om elkaars grapjes. Na het eten bezochten we de radio en luisterden we live naar de radio. Dan mochten we naar de opnames van Reyers Laat waar we als publiek zaten. Er waren verschillende gasten: een schrijver, een bioloog, een filosofe en een fotograaf. Eerst hadden ze een discussie over het verschil tussen angst en vrees en dan ging het over het nieuwe boek van de schrijver en dan zagen we foto’s van de fotograaf. Het was tof.

Alexandra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ja, een reactie plaatsen, dat kan je hier doen, in de rechthoek.