woensdag 29 februari 2012

Samen geboren en 22 jaar later getrouwd

[Een artikel uit de krant De Morgen van 03.05.2010] [bron]

'From the cradle to the grave' (van de wieg tot het graf), dat nam een koppel uit Oldbury in Engeland wel erg letterlijk. De tortelduifjes leken echt voortbestemd voor elkaar sinds ze 22 jaar geleden op dezelfde materniteit geboren werden.

Zowel de moeder van Richard als van Kayleigh Brooke lagen in 1989 in het ziekenhuis waar ze op dezelfde materniteit bevielen. Het lijkt erop dat Cupido's boog altijd al raak zou schieten, want vorige zaterdag deden Richard en Kayleigh de huwelijksklokken van de St John-kerk in Halesowen luiden.

"We konden het niet geloven toen we ontdekten dat onze moeders op hetzelfde ogenblik in het ziekenhuis lagen", vertelt Richard. "Ik werd geboren op 22 april en Kayleigh op 25 april, maar mijn moeder moest nog een week in het ziekenhuis blijven."

Liefjes sinds middelbare school
Enkele jaren later zaten de twee in dezelfde klas op de middelbare school. Ze werden voor het eerst verliefd op de prille leeftijd van vijftien. "Ik geraakte op school altijd in de problemen", vertelt Richard. "Zo werd ik een keer in elkaar geslagen. Kayleigh was toen de enige die me een sms'je stuurde om te vragen hoe het met me was. Nadien zijn we beginnen afspreken. Niemand gaf onze relatie een kans, zelfs de leerkrachten niet, maar we hebben hen van het tegendeel bewezen. Ik weet met mijn geluk geen blijf."

"Op school vond iedereen dat ik niets met hem moest beginnen omdat hij zich altijd in de nesten werkte", vertelt Kayleigh. "Onze relatie zou niet lang stand houden, dachten ze. Maar mijn gevoelens waren te sterk en ik volgde mijn hart."

Aanzoek
Richard, 22, vroeg Kayleigh op haar 21e verjaardag ten huwelijk. Haar hele familie was op het verjaardagsfeest aanwezig want haar vader was die dag ook jarig. Richard knielde neer bij Kayleigh's favoriete nummer - 'Every Day I Love You' van Boyzone - voor hij zijn aanzoek deed.

"Onze families schieten erg goed op, zeker na wat er met onze moeders gebeurde. De bruiloft was dan ook één groot familiefeest", zegt Richard. "Ons huwelijk was perfect. Ook al zouden we ervoor de lotto gewonnen hebben, we zouden niets veranderd hebben."

Las Vegas
"Het was fantastisch toen we erachter kwamen dat we als baby's op dezelfde verdieping van de kraamkliniek hadden gelegen. Dat betekent dat we ons hele leven, van begin tot eind, bij elkaar zullen zijn. Er zijn weinig mensen die zoiets kunnen zeggen", zei de bruid nog.

Het koppel vertrok naar Las Vegas op huwelijksreis. "We hopen in Vegas evenveel geluk te hebben", klonk het bij de pasgetrouwden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ja, een reactie plaatsen, dat kan je hier doen, in de rechthoek.